Hjälp idetorka

Allmänt snack om kortmakeri
milos56

Hjälp idetorka

Inläggav milos56 » 19 maj 2013, 10:51

Har fått en beställning på ett kort till en 50-åring som är en hejare på att baka kanelbullar, styrketränar, kör antingen Audi eller BMW.Det är en man och jag kan inte få till det hur jag skall göra. Någon som har en ide. Beställaren vill att det skall ingå som jag räknat upp. Tacksam för hjälp.

ANNAANNA
I Think and Wonder, Wonder and Think
Om: Jag är ANNA jag.
DT: *Gästar gärna*
Kontakt:

Re: Hjälp idetorka

Inläggav ANNAANNA » 19 maj 2013, 12:25

Du skulle kunna leta på nätet efter en tecknad bild, typ clipart med en person som kör bil (sätt dit rätt logga/bilmärke själv om det ser snyggt ut) och använda den bilden iställer för stämpelmotiv.

En skivstång å lite sånt "skrot" kan du klippa på frihand och peta in så att det ser ut som att sakerna sticker ut genom bilens fönster.

Kanelbullar (av papper, clipartbilder, gjorda av lera)kan virvla med i avgaserna bakom bilen alt. sitta som mittdel på blommor på kortet.

Om du tycker att det blir trångt och knöligt kan ju kortet vara lite större, typ 15x20 och bilen + andra dekorationer ka nju få stick ut lite över kanten här å där. När jag gör kort som ska få stå framme lite brukar jag göra dem med öppningen neråt, motiven syns bäst så.
Om kortet ska innehålla presentkort, listor, många namn eller annan text så gör jag kortet kanske 14 högt och 20-25cm brett och får en sisådär tre cm över på cardstockens höjd och av den biten viker jag en kant innåt i kortets bakstycke och limmar det i sidorna. På så vis får man en ficka att stoppa ner ett eller flera extra ark att skriva etc på. Svårt at förklara, men såhär ser det ut ungefär http://wonderings.blogg.se/2012/march/b ... lning.html

Att det är en man so mska få kortet tycker jag inte gör någon som helst skillnad.

milos56

Re: Hjälp idetorka

Inläggav milos56 » 19 maj 2013, 14:01

Tack snälla nu har jag i alla fall fått lite ideer. Jättefina kort.

Återgå till "Kortmakeri"