Starta Eget

Gott och blandat
JuliaK

Starta Eget

Inläggav JuliaK » 17 feb 2014, 13:33

Hej

Jag funderar på starta en egen scrapbook webbshop men eftersom jag bara är 20 år så är jag lite tveksam eftersom jag tog studenten bra 9 månader sen. Så nu undrar jag om ni har några bar tips eller förslag på sortiment.

Julia :)

Användarvisningsbild
@ulrika
Den scrappande polisen
DT: SWE Scrapbook, BoBunny
Kontakt:

Re: Starta Eget

Inläggav @ulrika » 17 feb 2014, 21:16

Julia, jag vill egentligen inte skriva detta och jag skulle lika gärna hålla tyst...
Men jag TROR att det finns inte plats för hur många scrapbutiker som helst, och det finns redan ganska många.
Hur mycket vet du om branschen? Hur mycket kan du själv om scrapbooking? Har du körkort? Är du beredd att kuska land och rike runt ett antal helger per år för att vara med på mässor? Syns man så finns man...
Jag förstår att du inte vill höra att du är för ung. Men det kan vara en nackdel. Jag tror att det är MYCKET tufft att driva eget företag, och framförallt redan mindre än ett år efter studenten.
Men å andra sidan, kan andra så kan kanske du! Vad vet jag, jag känner ju inte till dig... :wink:
Men det är en tuff bransch, och jag tror man måste satsa hårt (både tid, jobb och pengar) för att lyckas!
Framförallt tror jag att du måste kunna branschen. Och ifall du behöver fråga om vilket sortiment du ska ha så...
Förlåt om jag var tråkig och realistisk nu!

ANNAANNA
I Think and Wonder, Wonder and Think
Om: Jag är ANNA jag.
DT: *Gästar gärna*
Kontakt:

Inläggav ANNAANNA » 17 feb 2014, 23:18

Jag får nog hålla med Ulrika, samtidigt som jag hoppas att din entusiasm inte dämpas för det.

Om du vill starta eget kolla med Arbetsförmedlingen där du bor ang "Starta eget"-kurs.

Användarvisningsbild
Lenalil
Kontakt:

Inläggav Lenalil » 24 feb 2014, 19:00

Heja - det är underbart med unga entusiaster.
Det var absolut ett av det roligaste jag gjort när jag startade eget.
Nyföretagarcentrum på din ort ger dig hjälp i starten. Du kan gå dit helt kostnadsfritt och du får den hjälp du behöver med blanketter och saker man behöver veta i starten.
Starta i liten skala och ta inte på dig en massa lån. Känn dig för med sortimentet och köp hem sånt som du själv gillar.
Se till att du inte är beroende av att gå med vinst det första året utan ha ett jobb bredvid eller bo hemma :D
Gör dig känd lokalt med att ordna träffar och skaffa dig vänner som kan handla av dig.
Gör reklam här och gör en facebook-sida som folk kan gilla.
Det är hårt slit och tar massor av tid men jag antar att det är just tid du har nu innan det kanske blir familj och barn.
Jag vill bara önska dig lycka till. Är detta något du brinner för så våga :pompom:

MaritP72

Inläggav MaritP72 » 26 feb 2014, 15:16

Hei Julia
Så spennende og en veldig modig plan!
Dersom du bestemmer deg for å forsøke å starte butikk vil vi gjerne skrive artikler i The Paper Crafting (http://thepapercrafting.com/) om prosessen fra du bestemmer deg for å starte til butikken er realisert. Ta kontakt på e-post: editor@thepapercrafting.com dersom det er interessant for deg :)

Marit

Återgå till "Ordet är fritt"