Jodå, vi har ett liv och det kan man läsa om här ;-)

Gott och blandat
Användarvisningsbild
DesignAnnique
Scrapingenjör
Kontakt:

Re: Jodå, vi har ett liv och det kan man läsa om här ;-)

Inläggav DesignAnnique » 19 sep 2014, 22:22

Och jag pysslar inte alls jag :(

Men sista veckan i oktober är jag ledig, och då ska pysselrummet göras i ordning igen. Jag ska hiva ut det mesta och plocka in det igen, på rätt plats. Och rummet utanför ska också göras om, förmodligen flyttar syplatsen ut dit för att jag ska kunna ha mappvagnarna på ett bättre ställe. Tror jag, trallalala... :)

SEEEEEN, sen ska jag pyssla. Tror jag.

Har inte scrappat sedan Scrap&Pearl (och gången innan det var också Scrap&Pearl, fast ett år tidigare... :oops: ) så det är en viss abstinens. Jag är dock inte riktigt säker på att jag minnas hur man gör... Har gjort några enstaka kort och någon ask när jag har varit på mitt pysselgängs träffar, men det är inte kul när man vet att man inte hittar grejorna och ändå inte kan fortsätta när man kommer hem. Jaja, vi får väl se. Jag VILL iaf pyssla.

Användarvisningsbild
Magenta
Scrapgalen shopoholic
Kontakt:

Inläggav Magenta » 21 sep 2014, 02:32

Scraprum - ja om man hade den lyxen så...... nu får jag springa runt och leta på olika ställen efter det jag ska ha och inte kommer jag ihåg exakt var alla saker är nej då..... det blir ganska mkt tid till att leta på ställen jag tror att små detaljer finns :lol:
Så sammanlagda scraptiden är inte så lång om man räknar effektiv tid.... nu är i alla fall kortet till modern klart att postas i morgon eller senare idag då.

Letade efter spillpapper till detaljer på kortet men jag hittade inga :shock: eller jo en mkt liten bit som blev hörndetaljer.
Hade tänkt testa Cornelias exempel men jag använder mest 15 x 15 papper så det blir inte så mkt spill kvar :D

Så nu fick jag ta bitar från hela ark i stället 8)

Användarvisningsbild
Tiggy
Powered by caffeine
Kontakt:

Inläggav Tiggy » 25 sep 2014, 19:52

Oh det är härligt med pysselrum. :) Jag fick äntligen mitt sådant när vi flyttade till hus för två år sedan. Lite dåligt samvete ibland för det används inte så ofta som jag skulle önska men nu är hösten på ingående och då blir jag också extra pysslig.

Sen har vi sorg i huset för min älskade pälsboll katten Nisse fick gå över regnbågsbron för två veckor sen. Han blev 12 år och det var det svåraste beslut jag någonsin behövt ta men jag har alltid varit benhård med att katterna hänger med så länge de mår bra och det finns hopp och nu var detta inte fallet längre. :cry:

Jag har två damer här i huset men de är ju inte Nisse. Honorna är mycket mer självständiga. Nisse var mer som en hund, han var med en överallt och man kunde kela med honom hos sig i soffan i timmar. Min gamle snälle, underbare gubbe.

Bild

Användarvisningsbild
DesignAnnique
Scrapingenjör
Kontakt:

Inläggav DesignAnnique » 01 nov 2014, 20:38

Så sorgligt Tiggy, men precis som du skriver, det är ett ansvar man tar på sig när man skaffar katt (eller hund, eller kanin, eller.. ja, vilket djur som helst) att när de inte mår bra och det inte längre finns hopp, då ska man bespara dem lidandet.

Och jag kan rapportera att det går framåt med pysselrummet! Inte så snabbt som min käre make skulle önska, men det går framåt. Har fått en hel del på plats, och ska ta ett ryck i morgon igen. Sen kanske, kanske, kanske jag törs pyssla lite också...:)

Användarvisningsbild
Lousan
DT: Vilda Stamps, Svensk Scrapbooking
Kontakt:

Inläggav Lousan » 21 nov 2014, 13:33

Hej hopp! Här i tråden har det inte hänt mycket! :-o
Vad gör ni? :)

Användarvisningsbild
Nita
Pyssel är medicin för själen

Inläggav Nita » 29 jan 2015, 20:51

Jo hoppsan, jag har tydligen ett liv för det är drygt ett år sedan jag var härinne. Hur e d med er alla??

Användarvisningsbild
Magenta
Scrapgalen shopoholic
Kontakt:

Inläggav Magenta » 30 jan 2015, 03:27

Ja jag har tydligen inget liv då eftersom jag tittar in här dagligen eller rättare sagt varje natt..... ;-)

Kul att se dig igen Nita tänkte på dig häromdagen när jag spelade Wordfeud och tänkte bjuda in dig igen men du vinner ju alltid så...... 8) :garv:

Användarvisningsbild
Nita

Inläggav Nita » 31 jan 2015, 14:41

Hihi gör gärna d;) allt beror ju på bokstäver å spelplan ;)

Användarvisningsbild
Magenta
Scrapgalen shopoholic
Kontakt:

Inläggav Magenta » 01 feb 2015, 00:31

Ja nu har det gått dåligt på senaste tiden jag har fått värdelösa bokstäver eller bara konsonanter.... :roll: :garv:

Användarvisningsbild
Nita

Inläggav Nita » 25 feb 2016, 22:33

Hoho nån här inne nu förtiden?

ANNAANNA
I Think and Wonder, Wonder and Think
Om: Jag är ANNA jag.
DT: *Gästar gärna*
Kontakt:

Inläggav ANNAANNA » 26 feb 2016, 16:46

Hej Nita!

Jorå även om största diskussionen nu väl är varför det är så dött här...

Användarvisningsbild
MrsDragon
DT: Helihak
Kontakt:

Inläggav MrsDragon » 14 mar 2016, 16:09

Äntligen verkar våren vara på gång! Töat ordentligt här idag. Har inte scrappat på evigheter, var säkert 1 år sen sist(?) - men börjar bli ordentligt sugen nu! :great: Skulle dock behöva röja scraprummet/kontoret först, och det känns inte alls lika inspirerande.. :D
Nån som hållit på med nåt roligt projekt på sistone?

Användarvisningsbild
DesignAnnique
Scrapingenjör
Kontakt:

Inläggav DesignAnnique » 01 maj 2016, 21:52

Inte mycket liv och rörelse här inte :)

Jag röjer mitt pysselrum. Igen. Har superlång scrapsvacka, har nog inte scrappat eller gjort kort med någon reda på typ 3-4 år.. får ryck på träffar eftersom jag fortfarande åker iväg (var Trelleborg nu i helgen till exempel) och då producerar jag nästan som vanligt, sen brukar jag knappt ha packat upp tills det är dags för nästa gång så jag brukar få börja med att packa upp så jag vet vad jag ska packa ner :) Men den här gången har jag faktiskt kommit halvvägs med uppackandet redan. Tror mitt nya instagramkonto @kreativ365 har något med det att göra faktiskt, har bestämt mig för att göra NÅGOT kreativt minst fem minuter varje dag och dokumentera det, minst ett foto om dagen. Har någon insta så följ mig gärna *gör oblygt reklam för mig* Jag kommer troligen dubbelfölja er (om jag känner igen er) eftersom jag oftast kollar flödet på mitt "vanliga" instakonto @design.annique så det är lättast för mig :)

Tjaha, vad gör ni andra då?

Användarvisningsbild
emma215
Kontakt:

Inläggav emma215 » 11 maj 2016, 14:01

Jag gör också storresning i mitt lilla hörn i rummet, och vilken smart idé något liknande måste jag också bestämma, mest blir det surfa i telefonen men ist så skadar det ju inte att göra något kreativt ist :) tack för tipset

Annars så har jag kommit tillbaka till arbetslivet efter mammaledigheten(jobbat en månad nu) och de tar rätt mkt av ens tid och ork, tänk att man orkade jobba och ta hand om barnen och ändå pyssla och vara social innan :p haha med tiden är man nog ikapp igen :)

Användarvisningsbild
Matilda_J
Om: Mitt namn är Matilda
Kontakt:

Inläggav Matilda_J » 30 jan 2017, 20:40

Under eftermiddagen snöade det i Berlin och igår vid 19-tiden började det hos oss. Men det la sig som tur var inte! Idag är det sol och fint igen!

Användarvisningsbild
Nita

Inläggav Nita » 06 jul 2017, 22:27

Halloj pysslare;)
Hur har ni d nuförtiden? Händer inte så mycket här?

Återgå till "Ordet är fritt"