Vilken scrapväska har ni?

Ordning och reda
Användarvisningsbild
Yoli
Eat, Sleep and Scrap
Kontakt:

Vilken scrapväska har ni?

Inläggav Yoli » 04 okt 2010, 14:32

... å är ni nöjd med dem? Kostar? Rymliga? Stora? snygga? ja... vill veta allt ni tycker om dem ni har... Har ni bild/länk så blir jag ännu gladare... :D

Pippin
bird lover
DT: MarMils, Skrotboken, Craft a Scene
Kontakt:

Re: Vilken scrapväska har ni?

Inläggav Pippin » 04 okt 2010, 14:42

Jag har en liten fyrkantig väska som egentligen är en fiskeväska. I den finns fyra sortimentslådor i plast där det finns massor med plats för smågrejer. Små fickor på båda sidor, perfekt för 6x6 papper och cardstock för kort, och fack även på fram och baksida. Det funkar bra för mig på träffar eftersom jag inte vill ha för mycket grejer med mig. Men, det var säkert inte nåt sånt som du kanske tänkt dig. :wink:

Användarvisningsbild
Cina99
Absolut vintage
Kontakt:

Inläggav Cina99 » 04 okt 2010, 14:47

Har också en fiskeväska... eller betesväska som den egentligen heter (inköpt på Biltema). :D
Superbra förvaring till en ganska så billig peng! Gillar verkligen de små plastlådorna som ingår, där kan man förvara det mesta (blommor, bling, charms, brads m.m. m.m. m.m............... :pompom:

Bild finns här: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fiske/Forvaring/Betesvaska/

Användarvisningsbild
DesignAnnique
Scrapingenjör
Kontakt:

Inläggav DesignAnnique » 04 okt 2010, 15:22

Jag har ingen "riktig" scrapväska :) På träffar packar jag i mindre eller större rullväska på hjul (beroende på vart jag ska), sen har jag toten (den från CO, det är väl Biltema som har en liknande nu, om de har den kvar...) som jag packar om inför en träff, det är lite olika innehåll beroende på om det är hemma eller på träff. Tja, och sen en massa små Glislådor och Smarrylådor som jag stuvar ner saker i och packar i rullväskan. Eftersom min sortering och förvaring hemma bygger på att det ligger i små zippåsar som färgsorteras är det lättast att slita fram lite här och lite där och knö ner i lådorna när jag ska iväg.

Användarvisningsbild
teolinda

Inläggav teolinda » 04 okt 2010, 16:43

Så här har jag i min väska :D

crop in style craft binder

Bild

crop in style pappersförvaring, en till cardstock och de små sorterade jul, halloween, favvispapper osv

Bild

page in progressmappar där jag gjort iordning färdiga kit med foto papper osv

ev en pappersförvaring till spill, osv

allt förvaras i en crop in style xxl

Bild

Användarvisningsbild
roolz
Live it, scrap it, love it
Kontakt:

Inläggav roolz » 05 okt 2010, 06:23

jag köpte mig en "tutto"-väska för typ ett år sen.. å den är bara sååååååå bra.. det är egentligen en symaskinsväska, men eftersom den går att öppna helt på sidan, så passar den utmärkt för scrapgrejor.. de säljer en mer renodlad scrapväska också, men jag gillade min variant bättre.. jag köpte min i min lokala sy-affär... :D den är dock ganska dyr (kommer inte ihåg exakt pris på studs), men väl värt det.. verkligen en kvalitets-väska.. :great: på länken nedan kommer man direkt till deras startsida och där kan man se lite olika varianter på väskor..

http://tutto.com/

Användarvisningsbild
Shea
Kontakt:

Inläggav Shea » 05 okt 2010, 13:52

roolz skrev:jag köpte mig en "tutto"-väska för typ ett år sen.. å den är bara sååååååå bra.. det är egentligen en symaskinsväska, men eftersom den går att öppna helt på sidan, så passar den utmärkt för scrapgrejor.. de säljer en mer renodlad scrapväska också, men jag gillade min variant bättre.. jag köpte min i min lokala sy-affär... :D den är dock ganska dyr (kommer inte ihåg exakt pris på studs), men väl värt det.. verkligen en kvalitets-väska.. :great: på länken nedan kommer man direkt till deras startsida och där kan man se lite olika varianter på väskor..

Den verkar ju toppen! Vilken modell har du? Nån som vet om/var den säljs i Sverige? (utom din lokala syaffär då)

Användarvisningsbild
Yoli
Eat, Sleep and Scrap
Kontakt:

Inläggav Yoli » 05 okt 2010, 14:09

roolz skrev:jag köpte mig en "tutto"-väska för typ ett år sen.. å den är bara sååååååå bra.. det är egentligen en symaskinsväska, men eftersom den går att öppna helt på sidan, så passar den utmärkt för scrapgrejor.. de säljer en mer renodlad scrapväska också, men jag gillade min variant bättre.. jag köpte min i min lokala sy-affär... :D den är dock ganska dyr (kommer inte ihåg exakt pris på studs), men väl värt det.. verkligen en kvalitets-väska.. :great: på länken nedan kommer man direkt till deras startsida och där kan man se lite olika varianter på väskor..

Jaaa Rooolz den var smart å sån har jag aldrig sett innan!!
:great: spännande...

Vad kostade den ungefär... snackar vi tvåtusen eller mer??

Användarvisningsbild
HelenaN
Medlem no. 0001
Kontakt:

Inläggav HelenaN » 05 okt 2010, 14:34

Jag har en large kiwigrön MiMi tote som är hur bra som helst: http://www.thermowebonline.com/mimi/dyn ... 5&k=157712 (bilden visar dock medium)
Å så har jag bl a den här väskan som matchar till också:
http://www.thermowebonline.com/mimi/dyn ... 10&p=M0105

Användarvisningsbild
Umenorskan
Kontakt:

Inläggav Umenorskan » 05 okt 2010, 14:39

På träffar så brukar jag ha alltför mycket saker med mig, och lite små och stora väskor med mig.

Mitt nyaste köpt är en Crafters Tote från Beadsmith (köpt i Pearlizedbutiken) Den är jättepraktisk med små fack så den använder jag till mina metallgrejer som jag kan kombinera pärl och scrapbookgrejer i. Det går att byta ut "sidorna" och lägga till flera så jag inte behöver ha med mig till exempel alla lås när jag skall scrappa.. Har börjat sortera upp så jag inte behöver ha så mycket med mig.

Bild

Jag har också en Crop in Style xxl. Till mina mönstrade papper har jag en Crop in Style paper taker som jag hänger på xxlen och jag har börjat använda min crop in style PSB binder att ha cardstock i. På bordet har jag en Papermania tote som jag också hänger på xxlen. Jättepraktisk också. Hade gärna sett att xxlen hade varit ännu lite rymligare....... Men den är väl bland de störste som finns...

(Till slut brukar jag ha med mig en kasse med dragkedja för att ha lite plastlådor i...)

Användarvisningsbild
Shea
Kontakt:

Inläggav Shea » 05 okt 2010, 15:01

Yoli skrev:Vad kostade den ungefär... snackar vi tvåtusen eller mer??

Jag har googlat lite och den verkar ligga på 1300-1400.

Användarvisningsbild
Yoli
Eat, Sleep and Scrap
Kontakt:

Inläggav Yoli » 05 okt 2010, 17:15

ja, men det är ju ungefär så mkt de andra kostar också... :P :great:

Åhh så många snygga väskor det finns... :D

Användarvisningsbild
CiLi in Papers
Kontakt:

Inläggav CiLi in Papers » 05 okt 2010, 22:45

Yoli skrev:ja, men det är ju ungefär så mkt de andra kostar också... :P :great:

Åhh så många snygga väskor det finns... :D

Kika in i vår webbutik, vi har specialliserat oss på förvaring och verktyg. Där finns väskor i alla storlekar :-)

Användarvisningsbild
NHL
Kontakt:

Inläggav NHL » 05 okt 2010, 22:55

Jag knallar dit direkt i alla fall. Behöver reka paket till min önskelista :-)

Användarvisningsbild
CiLi in Papers
Kontakt:

Inläggav CiLi in Papers » 05 okt 2010, 23:09

NHL skrev:Jag knallar dit direkt i alla fall. Behöver reka paket till min önskelista :-)

:D Välkommen till vår organisations porr som en kompis till Lise-Lotte kallade det :garv:

Användarvisningsbild
Kamilla
Promarkerprincessa

Inläggav Kamilla » 06 okt 2010, 00:07

CiLi in Papers skrev:
NHL skrev:Jag knallar dit direkt i alla fall. Behöver reka paket till min önskelista :-)

:D Välkommen till vår organisations porr som en kompis till Lise-Lotte kallade det :garv:

drooling jag skulle verkligen behöva en av allt ni har :garv:

Användarvisningsbild
NHL
Kontakt:

Inläggav NHL » 06 okt 2010, 09:22

Ja, många, många måste ha-grejer där! Tyvärr är det svårare att få maken att förstå alla dessa behov som scrappingen medför. :garv:
Nåja, just nu lever vi ju bara på en lön, så jag kan helt klart gå med på att det framstår som rätt onödiga köp, fast det sitter långt inne :-) Önskelistan från CiLin är skickad till honom i alla fall :pompom:

Användarvisningsbild
Yoli
Eat, Sleep and Scrap
Kontakt:

Inläggav Yoli » 06 okt 2010, 11:44

Åhh så massa snygga saker... gillar dem med djur-mönster massor!! :D Finns inte dom i stora?

Användarvisningsbild
teolinda

Inläggav teolinda » 06 okt 2010, 11:52

Yoli skrev:Åhh så massa snygga saker... gillar dem med djur-mönster massor!! :D Finns inte dom i stora?

Jag har den med giraffmönster. Har letat efter en stor på amerikanska återförsäljarsidor, men inte hittat.

Användarvisningsbild
Yoli
Eat, Sleep and Scrap
Kontakt:

Inläggav Yoli » 06 okt 2010, 12:09

Synd... för man vill ju gärna ha hela kitet isf!! :P

Men Puck pratade om Leopardmönstrar å det skulle vara nåt för mig det!! :D :garv:

Användarvisningsbild
roolz
Live it, scrap it, love it
Kontakt:

Inläggav roolz » 06 okt 2010, 19:17

Yoli skrev:

Jaaa Rooolz den var smart å sån har jag aldrig sett innan!!
:great: spännande...

Vad kostade den ungefär... snackar vi tvåtusen eller mer??

hrm, kommer inte exakt ihåg hur mkt jag gav för den.. tror att det var typ 3-4000 för båda väskorna.. :oops: bilder på dem hittar ni här:

http://roolz.blogg.se/2009/october/tidig-julklapp-fullkomligt-overlycklig.html#comment

Användarvisningsbild
Yoli
Eat, Sleep and Scrap
Kontakt:

Inläggav Yoli » 06 okt 2010, 23:00

Roolz.... så himla snygga å de verkar vara himla praktiska också... men så himla dyyyrt... :P
men en xxl crop in style eller va de heter verkar vara det jag sikta mest på...

Användarvisningsbild
CiLi in Papers
Kontakt:

Inläggav CiLi in Papers » 07 okt 2010, 07:23

Yoli skrev:Synd... för man vill ju gärna ha hela kitet isf!! :P

Men Puck pratade om Leopardmönstrar å det skulle vara nåt för mig det!! :D :garv:

Vildas hade montern brevid oss på Papperskraft och det var dom djurmönstrade de tafsade på hela helgen :garv:
De finns bara i zebra och giraff mönster än så länge så det var nog någon av dom som Puck menade.
Tyvärr så har det inte kommit någon stor väska i den färgen men kommer det så ska vi göra allt för att ta hem den :D

tussan

Inläggav tussan » 07 okt 2010, 12:00

Umenorskan skrev:På träffar så brukar jag ha alltför mycket saker med mig, och lite små och stora väskor med mig.

Mitt nyaste köpt är en Crafters Tote från Beadsmith (köpt i Pearlizedbutiken) Den är jättepraktisk med små fack så den använder jag till mina metallgrejer som jag kan kombinera pärl och scrapbookgrejer i. Det går att byta ut "sidorna" och lägga till flera så jag inte behöver ha med mig till exempel alla lås när jag skall scrappa.. Har börjat sortera upp så jag inte behöver ha så mycket med mig.

Bild

Jag har också en Crop in Style xxl. Till mina mönstrade papper har jag en Crop in Style paper taker som jag hänger på xxlen och jag har börjat använda min crop in style PSB binder att ha cardstock i. På bordet har jag en Papermania tote som jag också hänger på xxlen. Jättepraktisk också. Hade gärna sett att xxlen hade varit ännu lite rymligare....... Men den är väl bland de störste som finns...

(Till slut brukar jag ha med mig en kasse med dragkedja för att ha lite plastlådor i...)

Väldigt suger på en sådan väska med dragkjedsfickor. Hittar ingenstans man kan köpa dem.

Ungefär hur många sidor får man i pärmen, är det fickor på båda sidorna?

Användarvisningsbild
citronlime
Kontakt:

Inläggav citronlime » 07 okt 2010, 13:37

Jag har Panduros väskor och jag är supernöjd på alla sätt och vis :D

Användarvisningsbild
Umenorskan
Kontakt:

Inläggav Umenorskan » 07 okt 2010, 13:56

tussan skrev:Väldigt suger på en sådan väska med dragkjedsfickor. Hittar ingenstans man kan köpa dem.

Ungefär hur många sidor får man i pärmen, är det fickor på båda sidorna?

Just nu har jag bara 3 "blad" och då är det fickor på båda sidorna (totalt sex) Man fäster med kardborreband i mitten och jag tror nog att man kan få plats med minst 4-5 stk. Det följer med 2 stk som standard, en med sex fack på vardera sida och en med tre fack på vardera sida, och så är det ett stort fack i locket på den ena sidan och några lite mindre på den andra.

Jag köpte min i Pearlized butiken. De har några på lager, men finns just nu inte i web-butiken än, men det går att kontakta butiken. http://www.pearlized.se/

Användarvisningsbild
Makaon
Glitter Queen

Inläggav Makaon » 07 okt 2010, 13:58

Jag har Papermanias väskset. Ville egentligen ha en XXL men det blev detta istället. Jag är nöjd med mitt val :)

Användarvisningsbild
Yoli
Eat, Sleep and Scrap
Kontakt:

Inläggav Yoli » 07 okt 2010, 15:20

Makaon skrev:Jag har Papermanias väskset. Ville egentligen ha en XXL men det blev detta istället. Jag är nöjd med mitt val :)

Nyfiken... vad är det för väskor? Har du länk eller bild?

Användarvisningsbild
allram
alfabetsnörd
DT: Kristinas scrapbooking, veckans skiss
Kontakt:

Inläggav allram » 07 okt 2010, 16:26

jag kör xxl, pandurosdekorationsväska med tillhörande sortimentsboxar och min älskade rosa verktygsväska med snurrplatta. :great: tror att den är från all my memories.

Användarvisningsbild
AlaEmmeli
Teamet Svensk Scrapbooking
Kontakt:

Inläggav AlaEmmeli » 07 okt 2010, 16:34

Jag har oxå Papermania men tycker dessvärre att rullväskan är i minsta laget... men den är bra och jag älskar den nya väskan jag köpte till på mässan. yoli du såg ju mina väskor... finns hos scrapbruket i alla fall. :D

Återgå till "Förvaring och organisation"