Vill få bättre ordning, men vet inte hur.

Ordning och reda
Användarvisningsbild
scrapparlotta
Flower Power
Kontakt:

Vill få bättre ordning, men vet inte hur.

Inläggav scrapparlotta » 04 jan 2014, 22:50

Blir tokig på min pysselhörna, den är så rörig. Finns så mycket jag vill ha bättre ordning på. Som tex, hur förvarar ni era spetsband? Och stämplar...hur förvarar ni dom om ni har många?? Jag har en hel del blommor, hur förvarar ni dom? Jag vill ha massor av tips till billiga och bra lösningar. Blir tokig snart i röran jag har.

Användarvisningsbild
lykta

Re: Vill få bättre ordning, men vet inte hur.

Inläggav lykta » 05 jan 2014, 04:23

Jag delar med mig av hur jag har mina stämplar (eftersom min förvaring för spets och blommor inte precis är optimal). Jag har inte jättemånga stämplar, men tillräckligt många för att det ska behövas lite ordning på dem.

Mina clearstamps, som är de jag har mest av, har jag i plastfickor i album. De flesta har jag i tre små 6x4"-minialbum som jag köpt privat av någon som rensat bland sina grejer. I dem har jag stämplar som sitter på ark som är 6x4" eller 4x3". Jag har även ett Sn@p-album med olika plastfickor i där jag har stämplar i lite andra former (och en del som är samma storlekar som i de andra albumen).

Mina ez-monterade stämplar har jag i Stuftainers (https://ciliinpapers.nordicshops.com/product.html/thin-stuftainers-85x11x44?category_id=34) som jag har ställt i en helt vanlig tidskriftsamlare från IKEA. Både albumen och stuftainers ger bra överblick över vilka stämplar jag har, det är lätt att bläddra bland dem, lätt att ta fram och smidigt att plocka med sig på träff.

Jag har bara ett fåtal klossmonterade, och de ligger helt enkelt i en låda i en gammal minibyrå som står på skrivbordet. I en av de andra lådorna ligger all min spets nerknölad också, men det är ingen förvaringslösning jag kan rekommendera. ;)

Användarvisningsbild
skräpan
Frågvis chalkoholick!!!
Kontakt:

Inläggav skräpan » 05 jan 2014, 10:00

Jag håller också å grejjar med förvaring.
Hur har du då ett helt rum el en hörna, köksbordet.
Lite lättare att komma på bra lösningar om man vet hur det ser ut.
Jag själv vill ha enkla BILLIGA lösningar, bryr mig inte såååå mycket
Om hur d ser ut, man kan ju alltid måla el nått.

Pippin
bird lover
DT: MarMils, Skrotboken, Craft a Scene
Kontakt:

Inläggav Pippin » 05 jan 2014, 11:01

Jag har spetsar och en del band i en väskförvaring, vilket är bra om man ska iväg på scrapträff. Fick två såna väskor i julklapp (tror de är från Biltema eller Jula) och är jättenöjd.
Här är en länk till ett i lägg på Skrotboken där jag visar lite olika förvaringslösningar som jag har.
http://skrotboken.blogspot.se/2013/11/m ... ippin.html

Användarvisningsbild
scrapparlotta
Flower Power
Kontakt:

Inläggav scrapparlotta » 05 jan 2014, 16:24

skräpan skrev:Jag håller också å grejjar med förvaring.

Jag har en liten hörna med små bänkar/hyllor runt om mig. Men det är just brukar och sånt som jag har problem med. Just nu har jag clear stamps i lådor jag köpt på ikea....jag har 4 överfulla såna nu. Så jag får köpa fler. Mina ez monterade stämplar har jag i sån väska man ska ha cd skivor i.....men då dom är ez monterade så får man inte plats så många i väskorna, det blir för tjockt så just nu kan jag inte stänga mina 4 väskor. Lite störande.

Mina spetsband har jag huller om buller i en glasslåda.....inte bra!

Jag vill ha en sån här.... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19861339/

Användarvisningsbild
skräpan
Frågvis chalkoholick!!!
Kontakt:

Inläggav skräpan » 05 jan 2014, 17:33

scrapparlotta skrev:
skräpan skrev:Jag håller också å grejjar med förvaring.

Jag har en liten hörna med små bänkar/hyllor runt om mig. Men det är just brukar och sånt som jag har problem med. Just nu har jag clear stamps i lådor jag köpt på ikea....jag har 4 överfulla såna nu. Så jag får köpa fler. Mina ez monterade stämplar har jag i sån väska man ska ha cd skivor i.....men då dom är ez monterade så får man inte plats så många i väskorna, det blir för tjockt så just nu kan jag inte stänga mina 4 väskor. Lite störande.

Mina spetsband har jag huller om buller i en glasslåda.....inte bra!

Jag vill ha en sån här.... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19861339/

Försöker hitta mitt inlägg som fick vara med på Framsidan här för nått år sedan, tror jag hade med spets förvaring där, men ja hittar inte dit. I min blogg under tips finns en lösning på hur man kan ha sina blommor. Jag har inte så längre men d funkade då när jag hade ett litet hörn att vara i.

Användarvisningsbild
Mahlin78
Kontakt:

Inläggav Mahlin78 » 06 jan 2014, 11:07

Jag har löst min förvaring på detta vis: http://mahlin78.blogspot.se/2011/12/min-nya-scraphorna.html

Jag trivs så bra med det att jag faktiskt inte ändrat egentligen någonting på dryga 2 år :D

Användarvisningsbild
Mahlin78
Kontakt:

Inläggav Mahlin78 » 06 jan 2014, 11:09

Mahlin78 skrev:Jag har löst min förvaring på detta vis: http://mahlin78.blogspot.se/2011/12/min-nya-scraphorna.html

Jag trivs så bra med det att jag faktiskt inte ändrat egentligen någonting på dryga 2 år :D

Skrotboken visade under 2013 upp flera av inspiratörernas kreativa ytor, [url]http://skrotboken.blogspot.se/search/label/Vi%20besöker%20kreativa%20rum[/url]

Användarvisningsbild
scrapparlotta
Flower Power
Kontakt:

Inläggav scrapparlotta » 06 jan 2014, 17:04

Tack för tipsen :) Många bra tips jag fått....Nu väntar jag bara på att få komma till ikea så jag kan handla. :D

lilla gumman

Inläggav lilla gumman » 03 jan 2017, 16:09

Jag har ett tips jag har småhyllor som har mina stämpla och dynor och jag har mina scrapbooking har jag en väska bred

Återgå till "Förvaring och organisation"