Liten skinny mini dies...

Maskiner, verktyg och material
Användarvisningsbild
orcid

Liten skinny mini dies...

Inläggav orcid » 28 aug 2014, 13:37

hej vet ni var man kan köpa skinny mini dies . Söker en som är typ 1cm hög inte mer. enkal fin och prydlig,.
Gogglat på Paige och tycker den är snygg, liksom passar till det mesta.
Eller vad har ni för mini alfabet dies och är ni nöjda?

ska ha detta till doptavla med information på , ni vet längd vikt mm

får lite panik då ajg inte hittar på scrapbruket elelr pysseltagen eller kristinasscrapbooking och pyhobby....

hjälp mig!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :?: :?: :?: :?:

ANNAANNA
I Think and Wonder, Wonder and Think
Om: Jag är ANNA jag.
DT: *Gästar gärna*
Kontakt:

Re: Liten skinny mini dies...

Inläggav ANNAANNA » 28 aug 2014, 21:34

Jag antar att du syftar på alfabetsdies i storleken mini å så skinny dvs smala minisar. Det är företaget som hette Quickutz, numera Lifestyle Craft som kallade sina minsta alfabetsdies så. Page är ett av deras alfan och det ser man ibland på Tradera.
QK (Quickutz kallas ofta så) har alfabet på många små dies med få bokstäver på varje platta, de har sk. "Cookiecutters" som är lösa bokstavsdies formade efter varje bokstav, med bara en tunn kant runt å så har de långsmala stora plattor med hela alfabet på. Alla deras alfabeten (och andra dies) är tunna dies, kallas ibland wafer-thins och de håller en mycket hög kvalitet.

Själv föredrar jag Thickers och andra stickersalfabet (både platta och tjockare varianter) så jag har sålt av alla mina alfabet utom ett stora favvisalfa som jag vårdar ömt.

Användarvisningsbild
orcid

Inläggav orcid » 29 aug 2014, 15:46

ANNAANNA skrev:Jag antar att du syftar på alfabetsdies i storleken mini å så skinny dvs smala minisar. Det är företaget som hette Quickutz, numera Lifestyle Craft som kallade sina minsta alfabetsdies så. Page är ett av deras alfan och det ser man ibland på Tradera.
QK (Quickutz kallas ofta så) har alfabet på många små dies med få bokstäver på varje platta, de har sk. "Cookiecutters" som är lösa bokstavsdies formade efter varje bokstav, med bara en tunn kant runt å så har de långsmala stora plattor med hela alfabet på. Alla deras alfabeten (och andra dies) är tunna dies, kallas ibland wafer-thins och de håller en mycket hög kvalitet.

Själv föredrar jag Thickers och andra stickersalfabet (både platta och tjockare varianter) så jag har sålt av alla mina alfabet utom ett stora favvisalfa som jag vårdar ömt.

aha har dom bytt namn det visste jag inte. Jag har några alfabet dies av olika märken (CB, TH, QK) som jag också vårdar ömt men insett att jag behöver en liten en med. Hittade en Dies versions my micro på en internetbutik som jag beställt. Tror den kan komplettera några av de stora jag har. :)

jag gillar inte stickers jag vet inte riktigt varför..om de är att de känns glattiga på något vis.
Tack för ditt svar :)

ANNAANNA
I Think and Wonder, Wonder and Think
Om: Jag är ANNA jag.
DT: *Gästar gärna*
Kontakt:

Inläggav ANNAANNA » 29 aug 2014, 23:25

Glattiga, som i blanka i ytan? Det finns ju massor av olika material, struktur och utförande. Jag gillar foam, tygklädda och råa i kartong bäst.

Återgå till "Maskiner och material"