Tombow-Tipstråden!

Maskiner, verktyg och material
scrappare87
Kontakt:

Re: Tombow-Tipstråden!

Inläggav scrappare87 » 29 maj 2013, 16:56

Memories och Versafine fungerar också.[/quote]

okej, tack =)

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 30 maj 2013, 17:38

vad tycker ni man ska ha till, vanlig pensel eller vattenpensel? kanske bara är en smaksak? jag är iaf sugen på vattenpensel, tycker det verkar så smidigt

Användarvisningsbild
Ziro
Älskar blått
Kontakt:

Inläggav Ziro » 31 maj 2013, 09:42

scrappare87 skrev:vad tycker ni man ska ha till, vanlig pensel eller vattenpensel? kanske bara är en smaksak? jag är iaf sugen på vattenpensel, tycker det verkar så smidigt

Jag använder vattenpensel. Det är mycket smidigare.

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 08 jun 2013, 08:26

kan man använda vattenpenseln istället för blendern, eller funkar dom olika?

Användarvisningsbild
Ziro
Älskar blått
Kontakt:

Inläggav Ziro » 10 jun 2013, 09:00

scrappare87 skrev:kan man använda vattenpenseln istället för blendern, eller funkar dom olika?

Jag använder alltid vattenpensel. Jag har aldrig använt någon blender, så jag vet inte hur en sån fungerar.

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 10 jun 2013, 09:32

Ziro skrev:
scrappare87 skrev:kan man använda vattenpenseln istället för blendern, eller funkar dom olika?

Jag använder alltid vattenpensel. Jag har aldrig använt någon blender, så jag vet inte hur en sån fungerar.

okej, kollade en tutorial och det ser ut som det är samma sak fast blir ju starkare färger eftersom hon målade större områden med pennan först..

Användarvisningsbild
Ziro
Älskar blått
Kontakt:

Inläggav Ziro » 10 jun 2013, 12:29

scrappare87 skrev:
Ziro skrev:

okej, kollade en tutorial och det ser ut som det är samma sak fast blir ju starkare färger eftersom hon målade större områden med pennan först..

Vilken blender menar du? Kom just på att jag har Tombowpennan N00 Colorless blender. Jag använder den enbart till att "sudda bort" där färgen kommit en gnutta utanför kanten. Jag skulle inte rekommendera att använda blendern istället för vattenpensel. Men det kanske går bra det också. Vattenpensel är bättre tycker jag. Den är blötare tex. Sen kan man ju fylla på med vatten. När blendern tar slut måste du ju köpa en ny penna.

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 11 jun 2013, 09:44

Vilken blender menar du? Kom just på att jag har Tombowpennan N00 Colorless blender. Jag använder den enbart till att "sudda bort" där färgen kommit en gnutta utanför kanten. Jag skulle inte rekommendera att använda blendern istället för vattenpensel. Men det kanske går bra det också. Vattenpensel är bättre tycker jag. Den är blötare tex. Sen kan man ju fylla på med vatten. När blendern tar slut måste du ju köpa en ny penna.[/quote]

jo det är nog den där N00 jag tänkte på.. men tar den slut fort?

Användarvisningsbild
Ziro
Älskar blått
Kontakt:

Inläggav Ziro » 11 jun 2013, 09:55

scrappare87 skrev:
Ziro skrev:Vilken blender menar du? Kom just på att jag har Tombowpennan N00 Colorless blender. Jag använder den enbart till att "sudda bort" där färgen kommit en gnutta utanför kanten. Jag skulle inte rekommendera att använda blendern istället för vattenpensel. Men det kanske går bra det också. Vattenpensel är bättre tycker jag. Den är blötare tex. Sen kan man ju fylla på med vatten. När blendern tar slut måste du ju köpa en ny penna.

jo det är nog den där N00 jag tänkte på.. men tar den slut fort?

Har ingen aning. Jag använder min ytterst sällan och inte istället för vattenpensel.

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 11 jun 2013, 10:05

jo det är nog den där N00 jag tänkte på.. men tar den slut fort?[/quote]

Har ingen aning. Jag använder min ytterst sällan och inte istället för vattenpensel.[/quote]

okej. å du använder den som sudd?

Användarvisningsbild
Ziro
Älskar blått
Kontakt:

Inläggav Ziro » 11 jun 2013, 10:11

scrappare87 skrev:okej. å du använder den som sudd?

Ja det gör jag, men du kan lika gärna "sudda" med en vattenpensel. Skulle jag vara du skulle jag köpa en vattenpensel och skippa blendern.

Har du fått tag på några pennor än och provat? Vad tyckte du om dem?

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 11 jun 2013, 10:29

Ja det gör jag, men du kan lika gärna "sudda" med en vattenpensel. Skulle jag vara du skulle jag köpa en vattenpensel och skippa blendern.

Har du fått tag på några pennor än och provat? Vad tyckte du om dem?[/quote]

okej =).
Japp jag har en vattenpensel och 2 pennor, kommer ju inte så långt med dom tyvärr men ska köpa fler när jag vet om lagningen av min maskin kommer kosta något för mig.

Användarvisningsbild
Ziro
Älskar blått
Kontakt:

Inläggav Ziro » 11 jun 2013, 10:38

scrappare87 skrev:okej =).
Japp jag har en vattenpensel och 2 pennor, kommer ju inte så långt med dom tyvärr men ska köpa fler när jag vet om lagningen av min maskin kommer kosta något för mig.

Nej två pennor räcker ju inte så långt, men köper du några basfärger så kommer du ganska långt. Man behöver inte alls ha alla kulörerna.

ÅsaK
Punch-galen

Inläggav ÅsaK » 11 jun 2013, 11:20

Fördelen med Tombow är ju att du kan tunna ut färgen och få fram skuggor med bara 1 nyans, sen är det ju kul att ha lite mer att välja på, men absolut inget måste, som med andra pennor.

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 12 jun 2013, 07:51

Ziro skrev:
scrappare87 skrev:okej =).

Nej två pennor räcker ju inte så långt, men köper du några basfärger så kommer du ganska långt. Man behöver inte alls ha alla kulörerna.

mm jag ska köpa fler, när jag väl vet hur det blir med min maskin som är på lagning just nu..

scrappare87
Kontakt:

Inläggav scrappare87 » 01 jul 2013, 21:00

Finns det någon bra sida från england som säljer tombow?

Återgå till "Maskiner och material"