Framkallning av bilder el investering i skrivare

Kameror, skrivare, teknik, utrustning, program, internet
880306

Framkallning av bilder el investering i skrivare

Inläggav 880306 » 16 aug 2014, 11:47

Är på jakt efter en bra skrivare för mitt scrappande.
Har någon tips på en skrivare som är värt att investera in?
Laser eller bläck? Finns så många på marknaden så det är inte lätt 8)

Användarvisningsbild
karin@scrappa.nu
Kontakt:

Re: Framkallning av bilder el investering i skrivare

Inläggav karin@scrappa.nu » 16 aug 2014, 11:50

För foto tror jag att Canon Selphy eller något liknande är bäst men då kan du inte skriva ut större än 10x15 cm.

Inte laser för att skriva ut foto, du behöver åtminstone en bläckskrivare som tar fotopapper.

Billigast är förmodligen fortfarande att skicka till kopiering.

Pearl
DT: Scrapptorget
Kontakt:

Re: Framkallning av bilder el investering i skrivare

Inläggav Pearl » 25 aug 2014, 13:00

Canon brukar hamna högst i tester av fotoskrivare. Själv har jag i många år haft Canon Pixma, och jag skriver själv ut alla bilder jag använder. Visst är det lite dyrare än att skicka in bilderna för framkallning, men jag tycker att det är värt det, eftersom: Jag kan skriva ut precis när jag behöver det och måste inte planera det långt i förväg. Jag måste inte samla ihop ett visst antal bilder innan jag kan framkalla. Jag kan under en skapandeprocess gång byta storlek, format, antal o.s.v. på de foton jag använder. Jag tycker alltså att skriva ut själv är smidigare och enklare.

Canons skrivarprogramvara är jättelätt att använda och man kan även korrigera och beskära bilderna direkt i den. Jag brukar som regel skriva ut två foton per 10x15 ark. Det spar papper, bläck och inte minst plats i albumet.

Återgå till "Fotografering och data"