Linkwithin

Kameror, skrivare, teknik, utrustning, program, internet
Användarvisningsbild
San
Inte utan mitt glitter
DT: ritar Sans Design Digistämplar
Kontakt:

Re: Linkwithin

Inläggav San » 02 feb 2014, 15:56

Sådär såg inte min ut... Min ligger som en gadget under layouten. Då behövde jag bara klistra in en kodsnutt under HTML-fliken och så var det klart. Men jag har haft det installerat så länge, så det kan ju ha ändrats...

Användarvisningsbild
San
Inte utan mitt glitter
Kontakt:

Inläggav San » 03 feb 2014, 07:34

Det kan jag ju inte, för du måste ha ett specifikt sid-ID för dig. Tar du min kod, får du upp bilder och länkar till mina inlägg.

Jag testade att försöka lägga till den på en annan blogg där jag inte har den, och får samma problem som du... Det kan vara att den inte är uppdaterad för nyaste versionen av Blogger än.

Användarvisningsbild
San
Inte utan mitt glitter
Kontakt:

Inläggav San » 03 feb 2014, 07:51

Nu har jag klurat ut det... Hittade den här texten på en annan sida:

People have been having trouble installing this for Blogger. For some reason, the content box is coming up as empty and no widget can be installed. Here’s how to get around that: Instead of selecting “Blogger” on the first screen, choose “other” and enter all other information as you normally would. When you click get widget, you’ll see some code. Copy that code.

Alltså, i stället för att välja blogger som plattform, valde jag "annan", fick då upp en kodsnutt som jag markerade och kopierade.
Sedan kunde jag gå in på "add gadget", välja "lägg till html/java" (eller liknande) och bara klistra in koden jag fick. Spara - klart!

Återgå till "Fotografering och data"