Blogga från iPhone?

Kameror, skrivare, teknik, utrustning, program, internet
Användarvisningsbild
skräpan
Frågvis chalkoholick!!!
Kontakt:

Blogga från iPhone?

Inläggav skräpan » 29 dec 2013, 12:28

Funkar d bra? Önskar veta innan jag testar att bli gråhårig : )
Tack tack!!!

Användarvisningsbild
lykta

Re: Blogga från iPhone?

Inläggav lykta » 29 dec 2013, 13:25

Jag har testat att blogga via iPhone på blogspot och det funkade helt okej. Fotar man i appen blir bildkvaliteten rätt dålig, men fotar man vanligt med fånen och sen lägger in fotot i appen blir det bättre. Jag tycker det är pillrigt att skriva mycket på mobilen, i synnerhet om scrap som har så många svengelska och engelska ord, så autokorrekt får ju frispel och vill ändra allting man skriver, så jag tog bort appen igen. Men för korta inlägg funkar det säkert smidigt!

Användarvisningsbild
skräpan
Frågvis chalkoholick!!!
Kontakt:

Inläggav skräpan » 29 dec 2013, 13:52

Tack för snabbt svar :D

Användarvisningsbild
@ulrika
Den scrappande polisen
DT: SWE Scrapbook, BoBunny
Kontakt:

Inläggav @ulrika » 30 dec 2013, 00:08

Jag bloggar ibland från mobilen, men ännu hellre från ipaden via Blogger-appen.
Fördelarna är många, men nackdelarna är några stycken. Om jag laddar upp en bild i ett inlägg blir det vänsterställt och i minsta storleken. Jag har inte lyckats att i efterhand ändra i just det inlägget heller...
Om jag schemalagt ett inlägg kan jag inte gå in via appen och redigera det. Det funkar bara om det ligger som utkast.
Det är svårt att ändra centrering eller vänsterställning på text. Jag brukar ofta förbereda ett gäng inlägg med att ladda upp bilder hemma vid datorn. Sen kan jag sitta på tågresan till och från jobbet dan därpå och skriva texten till inlägget. Men om markören är lite bråkig så bestämmer den att jag som inlednng ska ha centrerad text! Jag brukar ha min vänsterställd... Så numera passar jag på att skriva in ett ord eller två (vänsterställt) på datorn. Sen fortsätter jag texten när jag bloggar från appen. Då funkar det!
Nu kan det ju vara jag som fattat fel i dessa fall, så med reservation för det... :roll:

Användarvisningsbild
skräpan
Frågvis chalkoholick!!!
Kontakt:

Inläggav skräpan » 02 jan 2014, 16:27

Tack, d där lät på tok för stökigt för en latmask som jag :D

Återgå till "Fotografering och data"