Junk mail

Kameror, skrivare, teknik, utrustning, program, internet
Användarvisningsbild
petraso
GALEN SKRÄP BOKARE
Om: Allt löser sig med lim
Kontakt:

Re: Junk mail

Inläggav petraso » 01 apr 2013, 20:50

Högerklicka markera som skräppost ...man brukar kunna rapportera till mailleverantören...Vilken har du?

Användarvisningsbild
petraso
GALEN SKRÄP BOKARE
Om: Allt löser sig med lim
Kontakt:

Inläggav petraso » 01 apr 2013, 20:50

Högerklicka markera som skräppost ...man brukar kunna rapportera till mailleverantören...Vilken har du?

Användarvisningsbild
'Bitte'

Inläggav 'Bitte' » 02 apr 2013, 19:09

Jag tycker du ska maila till Telenor.
Jag trodde alla hade ett skräppostfilter och en mapp för det. Om du betalar för den tjänsten är det konstigt att de inte har skräppostfilter och mapp.
Jag använder Outlook f.d. Hotmail som är gratis och de har ett jättebra filter.

Här finns lite läsning ang. spam till privatpersoner.

http://blogg.tkj.se/spam-privatpersoner-olagligt-anmal/

Användarvisningsbild
BellaMio
Shabby chic girl
Kontakt:

Inläggav BellaMio » 03 apr 2013, 18:21

Jag har Telia och jag har autotömning på min skräpmapp en ggr/dygn. Men i förrgår när jag tittade till på siffran bredvid skräpmappen fick jag en chock!! 270 mail låg det i den!!! Kanske är det någon "bom" eller nytt påfund som exploderat just nu... Trist är vad det är i alla fall!!

Även alla trista kommentarer som de senaste dagarna har ramlat in i bloggen retar ihjäl mig!!! Förut har det varit någon i månaden, man har ett standardmeddelande och där ingår oftast någon länk tillbaka till någon sida/blogg. Men den senaste veckan har det varit typ 20 om dagen. Morr!!! Jag vill inte behöva slå på ordverifieringen igen, men ska det fortsätta så här så har man snart inget val....

Användarvisningsbild
'Bitte'

Inläggav 'Bitte' » 03 apr 2013, 21:04

Jag tog bort ordverifieringen i min blogg och vips kom massor med spam så jag satte tillbaka den.
Nu har jag ställt in så att jag granskar kommentarerna innan de kommer ut i bloggen.

Användarvisningsbild
BellaMio
Shabby chic girl
Kontakt:

Inläggav BellaMio » 03 apr 2013, 21:13

'Bitte' skrev:Jag tog bort ordverifieringen i min blogg och vips kom massor med spam så jag satte tillbaka den.
Nu har jag ställt in så att jag granskar kommentarerna innan de kommer ut i bloggen.

Ja det är nog tyvärr det enda att göra i nuläget! Det som har gått så bra under många år nu, suck!

Användarvisningsbild
cri_kee
Kontakt:

Inläggav cri_kee » 03 apr 2013, 21:17

Jag har också valt att granska mina kommentarer. Dock mest för att jag vill hinna se alla goa avtryck som lämnas.
Tror jag bara raderat ett eller två skitmeddelanden. Jag har väl haft tur.

På mailen får jag en del skit, men inte så ofta som ni tyvärr råkat ut för. Tycker det är hanterbart. Jag hoppas ni får bukt med problemet.

Återgå till "Fotografering och data"