Har ni besöksräknare i era bloggar?

Kameror, skrivare, teknik, utrustning, program, internet
Användarvisningsbild
@ulrika
Den scrappande polisen
DT: SWE Scrapbook, BoBunny
Kontakt:

Har ni besöksräknare i era bloggar?

Inläggav @ulrika » 14 mar 2013, 22:22

Jag använder blogspot och har i flera år haft en besöksräknare som gadget från nåt som heter Susnet.
Länge trodde jag verkligen att den funkade helt rätt, men om man jämför med siffrorna under statistik-fliken i bloggadministrationen så visas där en helt annan siffra??!!
Förvisso är det så att i bloggadministrationen visas antal sidvisningar, vilket betyder att om någon går in i min blogg fem gånger under ett dygn så räknas det som just fem sidvisningar.
Nu ikväll står det i högermarginalen i bloggen att jag haft 37 besökare. I bloggadministrationen står det att bloggen haft 88 sidvisningar! Vilken skillnad!! Kan det stämma??
Så nu frågar jag: Har ni besöksräknare i era bloggar? Funkar de? Var har ni fått dem ifrån? Vad kommer det sig att det blir så tokigt?

Så här ser det ut hos mig:
http://hemmahosulrika.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Umenorskan
Kontakt:

Re: Har ni besöksräknare i era bloggar?

Inläggav Umenorskan » 14 mar 2013, 23:12

Jag har susnet. och blogspots egen, och den ena räknar besökare, den andra räknar hur många sidor de besökarna har tittat på, för väldigt ofta scrollar folk när de läser en blogg och då räknas det som sidvisning eller att någon går direkt till ett inlägg, men går sedan direkt till första sidan i bloggen, då räknas det sidvisningar. Jag har till exempel i dag dubbelt så många sidvisningar som jag har besökare. Jag har också feedjit för att kolla i realtime vem som är inne i bloggen (bra att ha koll på vart spammare kommer i från...) och där ser jag ju att många kommer in på enskilda inlägg och inte själva bloggen och då klickar de vidare.

Användarvisningsbild
Magenta
Scrapgalen shopoholic
Kontakt:

Inläggav Magenta » 15 mar 2013, 02:54

Min besöksräknare var helt nollställd helt plötsligt och nu är den plötsligt på 3000-nånting och det stämmer inte med visningarna på bloggen som visar många fler besökare..... min räknare kommer från freelogs.com .

Användarvisningsbild
Camillao73
Happy messy hands
Kontakt:

Inläggav Camillao73 » 15 mar 2013, 06:11

I Wordpress finns ett kanon bra verktyg för det. Jag ser antal sidvisningar och antal besökare. Det senare är alltid lägre, sedan klickar de runt och då ökar antalet sidor.

Användarvisningsbild
@ulrika
Den scrappande polisen
DT: SWE Scrapbook, BoBunny
Kontakt:

Inläggav @ulrika » 15 mar 2013, 07:07

Aha! Tack Christin för att du klargjorde vad sidvisningar betydde! Trodde att det var på ett helt annat sätt!
Men då är det väl så att 37 personer hade besökt min blogg, och sammanlagt tittade de på 88 "sidor" i min blogg?!

Återgå till "Fotografering och data"